Het is bij de meeste bedrijven niet onbekend: een piek in het seizoen of bepaalde periode. Je hebt meer werknemers nodig om de klus te klaren, maar dat betekent ook meer administratieve rompslomp. Want voor al deze werknemers moet een tijdelijk contract gemaakt worden en de salarisadministratie moet ook geregeld worden. Dat kan makkelijker!
Tijdelijke medewerkers middels payroll
Door tijdelijke werknemers in te schakelen via payroll, bespaar je jezelf een hoop extra werk. Je doet wel zelf de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Je wilt immers wel weten wie er bij je bedrijf komen werken. Maar vervolgens komen ze niet bij jou op de loonlijst te staan, maar bij de payroll professionals.
Deze wikkelt ook alle administratie rondom de aanstelling af. Je kunt het zelfs zo regelen dat ook het risico van ziekte van je werknemer door de payroll organisatie gedragen wordt. De werknemer wordt dan dus doorbetaald, en de payroll organisatie zorgt ook voor aan- en afmelding bij instanties als het UWV.
Tijdsbesparing
Het inhuren van tijdelijke werknemers via payroll levert je meer op dan alleen gemakt en tijdsbesparing. Doordat de werknemer op de loonlijst staat bij de payroll Barneveld organisatie zijn er verschillende flexibele contracten mogelijk. De medewerker kan tot vijf en een half jaar flexibel worden ingezet. Dat geeft je dus ruim voldoende armslag om de piekmomenten binnen je bedrijf goed op te vangen.
Met payroll medewerkers bespaar je dus tijd, beperk je het risico voor je bedrijf en kun je werken met flexibele contracten. Jij kunt je dus bezig houden met het runnen van je bedrijf, terwijl je weet dat de administratieve kant voor je medewerkers goed geregeld is.